Я вирішив дослідити правові наслідки використання червоних задніх поворотників на автомобілях в Україні.

Ми всі бачимо, що протягом останніх кількох років на наших дорогах було багато автомобілів, у тому числі тих, що прибувають із США,

які на заводі обладнані червоними задніми поворотниками. Стандарти безпеки дорожнього руху такі. Але мало хто знає або вважає,

що збільшилася кількість випадкiв коли поліція зупиняла ці автомобілі, та штрафувала їх за наявність червоних задніх поворотників.

З цього приводу водії поділяються на два табори.    Перший табір - це ті, хто виправдовує свою позицію, кажучи, що у них є державний сертифікат

на машину і що вони "вдома".Ми всі знаємо, як проходить сертифікація автомобілів з червоними покажчиками повороту

і як вони «ставлять» помаранчеві поворотники та задні PTF, роблять знімки, а потім знімають.

 

Є також "свідки Конвенції" (хоча вони не завжди можуть сказати, чи це Віденська конвенція, чи Женевська конвенція),

але ми повернемося до Конвенції трохи пізніше. Часто це ті, хто ще не мав ОСОБИСТОГО досвіду роботи з поліцейськими щодо червоних поворотiв.

По -друге, це водії, які вивчали юридичну складову цього питання і заперечують справи про поліцейські санкції та рішення суду з цього приводу.

Після короткого аналізу реєстру єдиних судів України я наводжу деякі "останні" рішення судових органів щодо червоних ліхтарів.

Рішення суду № 1 (позитивне для правопорушника)

Рішення суду № 2 (негативне для правопорушника)

Рішення суду № 3 (негативне для правопорушника + коментарі суду щодо Конвенції) Але давайте поглянемо на юридичну природу штрафів

та судових рішень, що їх оточують. Чи справді у поліції є підстави накладати штрафи за використання цих зовнішніх світлових сигналів,

чому поліція вважає червоні сигнали повороту правопорушенням, і який алгоритм законодавчої бази використовується для цього?

Я намагався зробити юридичний рядок нижче, максимально адаптувавши текст, щоб неюристи могли це зрозуміти.

Зауважте, що це лише мій аналіз закону, а наведений нижче матеріал є особистою думкою і може не збігатися з досвідом людей, минулим та майбутнім.

1. ВСТУП

  Почнемо з основного закону України - Конституції України. Відповідно до положень частини другої статті 8, частини другої статті 19 та статті 68 Конституції України,

вища юридична сила належить останній. Закони та інші нормативно -правові акти приймаються на основі Конституції України і мають її відповідати.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб,

передбачений Конституцією та законами України. Кожен зобов’язаний беззастережно поважати Конституцію України та закони України.

Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

2. СИГНАЛИ ЧЕРВОНОГО КОЛIРУ ЯК ПОРУШЕННЯ ЗАКОНУ

Відповідно до цих повноважень Кабінет Міністрів України прийняв Постанову від 10.10.2001 р. No 1306 про затвердження правил дорожнього руху.

Відповідно до пункту 31.1 розділу "31. Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання", технічний стан транспортних засобів та їх обладнання має

відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та захисту навколишнього середовища, а також технічним правилам експлуатації,

інструкції виробників та інші нормативно -технічні документи. Забороняється використовувати транспортні засоби відповідно до законодавства

у разі таких технічних несправностей та недотримання цих вимог: Кількість, тип, колір, розташування та режим роботи зовнішніх вогнів

не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу (підпункт а пункту 31.4.3 статті 31.1 Правил дорожнього руху).

Нижче ми розглянемо стандарти, які регулюють штрафні санкції у разі порушення вищезгаданих правил дорожнього руху,

зокрема щодо кольору заднього індикатора. Основними стандартами, на які посилаються працівники міліції при складанні адміністративного правопорушення,

є частина перша статті 121 та частина друга статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КоАП).

Нагадую, що неоподатковуваний мінімум у нашій країні становить 17 гривень. На мою особисту думку, щоб виправдати порушення червоних ліхтарів,

друга частина статті 122 КАП є більш доречною, навіть якщо штраф вище на 85 гривень.

3.ПОВНОВАЖЕННЯ ПОЛІЦІЇ В ПИТАННІ ЧЕРВОНИХ СИГНАЛІВ

Основним законом, який регулює поліцію в нашій країні, є Український закон "Про національну поліцію".

Відповідно до положень пункту 11 частини першої статті 23 цього закону, поліція в рамках своїх місій регулює дорожній рух та здійснює контроль

за дотриманням учасниками правил дорожнього руху та за законністю руху транспортних засобів на дорожній мережі.

Згідно з положеннями статей 213, 222 КУпАП справи про адміністративні правопорушення розглядаються, в тому числі, органами Національної поліції.

Орган Національної поліції розглядає справи про адміністративні правопорушення, позначених, в тому числі, в положеннях частини першої статті 121,

частини другої статті 122 КУпАП. Від імені органів Національної поліції дані повноваження здійснюють співробітники поліції.

Що є доказом при оформленні штрафу за червоні поворотники зазначено в статті 251 КУпАП.

    Також, відповідно до вищезгаданих українських законів, Міністерство внутрішніх справ України видало наказ No 1395 від 07.11.2015,

яким затверджено доручення працівникам поліції обробляти матеріали про адміністративні правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху,

які були зафіксовані. в неавтоматизованому режимі. Відповідно до положень цієї інструкції, у разі розкриття правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху,

яке віднесено до компетенції Національної поліції України, працівник міліції видасть рішення по справі про адміністративне правопорушення

без складання відповідний протокол. Постанова видається у разі виявлення адміністративного правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху,

зазначеного, зокрема, у пункті 1 статті 121, пункті 2 статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4. АКТУАЛЬНИЙ СТАНДАРТ

ДСТУ 3649: 2010 "ПРАВИЛА ТРАНСПОРТУВАННЯ АВТОМОБІЛІВ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЩОДО БЕЗПЕКИ ТЕХНІЧНИХ СТАНДАРТІВ І МЕТОДІВ КОНТРОЛЮ",

який був затверджений ще у 2010 році наказом Державного комітету України з технічного регулювання та політики споживачів від 28.12.2010 № 630 .

Вже давно немає в живих даного комітету, але затверджений ним стандарт діє і зараз.

Ознайомитися з цим та іншими національними стандартами ви можете на сайті національного органу стандартизації.

Згідно з пунктом 6.1.5 покажчик заднього повороту повинен бути жовтого кольору.

Саме цей національний стандарт, що ґрунтується на рішеннях та ухвалах суду щодо порушень правил дорожнього руху, керує поліцією під час вчинення правопорушення за використання червоного покажчика повороту на задній частині транспортного засобу.

5. ВИСНОВКИ.

На закінчення я хотів би підсумувати основні моменти, які, на мою особисту думку, присутні у цій справі.

1. Поліція має звичку зупинятися та видавати квиток за використання червоного покажчика повороту на задній частині транспортного засобу.

2. Суди по -різному ставляться до цих справ на користь водіїв та працівників міліції. На мою думку, це пов’язано з часом недостатньою правовою позицією міліції при складанні відповіді,

а також з поганою правовою обізнаністю деяких суддів. Великою помилкою є думка, що судді - найрозумніші, коли йдеться про судову практику.

Як і в будь -якій професії, є «слабкі» представники. У справі Дніпропетровської області (рішення суду № 3) суд вирішив прокоментувати Конвенцію і,

на мою думку, допустив багато помилок. Швидше за все, це рішення написав некваліфікований службовець. На мою думку, сама постанова вирішує це питання поверхнево,

не має чітких аргументів щодо ДСТУ та того, чому міліція цим керується. Чому не враховується положення Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 р. № 1166

"Про єдині вимоги щодо будівельно -технічного стану колісних транспортних засобів, що знаходяться на озброєнні"?

З юридичної точки зору, мотиваційна частина судового рішення мені здається слабкою, і це рішення суду можна оскаржити.

3. Українська законодавча база в даному випадку досить складна і неоднозначна, вона по суті безладна.

Під час підготовки цієї статті я отримав багато запитань щодо законності покарань за зміну керівництва.

Суперечку можна було вирішити ухвалою Верховного суду, яка б раз і назавжди визначила, як суди розглядають ці справи.

Але поки цілком ймовірно, що жоден водій не пішов шляхом касаційної інстанції у випадку штрафів за червоне заднє світло.

4. Національний стандарт, мені здається, буде найближчим часом ще переглянуто та приведено у відповідність із загальноєвропейським стандартом

у цій сфері у зв'язку з процесом євроінтеграції в Україні. Про це йдеться в абзаці першому пункту 3 розділу "Прикінцеві та перехідні положення"

Закону України "Про стандартизацію" від 05.06.2014 р., Згідно з яким стандарти, кодекси практики та технічні умови,

прийняті центральними органами виконавчої влади до набрання чинності цим законом, а також промисловими стандартами та іншими

еквівалентними нормативними документами колишнього Союзу Радянських Соціалістичних Республік, промислові стандарти України діють до їх заміни

технічними регламентами, національними стандартами, кодексом ...

5. Конвенція має право на життя, в тому числі зазначена в Єдиних приписах.до будівельно-технічного стану колісних транспортних засобів, що знаходяться в експлуатації,

затвердженого Положенням Кабінету Міністрів України No 1166 від 22.12.2010 (zakon.rada.gov.ua/laws/show/1166-2010-%D0%BF#n36)

На жаль, я не знайшов у Конвенції дозволу, що дозволяє нам використовувати червоне заднє напрямне світло.

Ви можете ознайомитися з положеннями Конвенції тут. Але я знайшов ще один момент у Конвенції,

а саме: "Усі транспортні засоби, крім велосипедів, оснащених підвісним двигуном, і всі причепи повинні бути обладнані фіксованими ліхтарями повороту з вогнями.

Жовті автоматичні поворотники, розміщені парами на транспортному засобі вдень та вночі учасниками дорожнього руху, які мають відношення до руху транспортного засобу 

(параграф 39 глави 1 додатка 5" ТЕХНІЧНІ УМОВИ, "ЩО СТОСУЮТЬСЯ АВТОМОБІЛІВ ТА ПРИЧЕПІВ ").

На мою думку, Конвенція дуже добре розглядається рішенням № 3 Суду, а саме те, що норми Конвенції не є обов’язковими, але дозволяють державі -члену вирішувати,

на власний розсуд, нормативне визначення у своєму законодавстві кольору вогнів та освітлювальних приладів стосовно транспортних засобів, які він реєструє.

Стаття 1 (глава 1 "Загальні положення") Конвенції передбачає, що автомобіль вважається таким, що перебуває у "міжнародному русі" на території держави,

якщо він :

(1) Належить фізичній чи юридичній особі, яка має звичайне місце проживання за межами цієї держави

(2) Не зареєстрований у цьому штаті

(3) тимчасово імпортовані до нього.

Іншими словами, виходячи з обґрунтування рішення суду, суд дійшов висновку, що використання червоних ліхтарів може бути дозволено

Конвенцією на території України у вищезгаданих випадках, а саме тоді, коли транспортний засіб вважається міжнародним трафіку.

При цьому Суд постановив, що згідно зі статтею 1 (розділ 1 "Загальні положення") Конвенції договірна сторона може відмовитися брати до уваги будь -який транспортний засіб

у міжнародних перевезеннях, який залишався на її території більше одного року без істотне переривання, тривалість якого може бути визначена цією договірною стороною.

Дякую всім за читання! Конструктивна дискусія в коментарях вітається, а також заохочується особистий досвід з цього питання.

Добавить комментарий